چگونگی بیماری زونا No Further a Mystery

Wiki Article

این امر موجب هشدارهای بیشتری از سوی متحدان اسرائیل شد که باید شیوه جنگ علیه حماس را تغییر دهد تا غیرنظامیان را از مرگ و میر ناشی از بمباران شدید یا گرسنگی در امان نگه دارد.

امروزه به خوبي مي‌دانيم که فشار روحي منجر به بروز واکنش “جنگ يا گريز” در بدن مي‌شود. معمولاً اين نوع واکنش هنگامي اتفاق مي‌افتد که ما با يک خطر بسيار جدي مواجه مي‌شويم، مثلاً هنگامي که در حال عبور از خيابان هستيم و ناگهان يک خودرو با سرعت به طرف ما مي‌آيد. در اين شرايط، سيستم عصبي خودگردان ما بدون آنکه ما اراده کنيم، فعال مي‌شود. در واقع سیستم عصبی خودگردان باعث روشن شدن سیستم هشدار یا وضعیت قرمز در بدن ما می‌شود. روشن شدن این وضعیت باعث فعال شدن غده آدرنال و ترشح هورمون آدرنالین به داخل جریان خون می‌شود. همچنین قلب شروع به ضربان بسیار شدید می‌کند تا خون را به سرعت به اندام‌ها و نقاط انتهایی بدن برساند تا ما بتوانیم در برابر عامل خطرناک بجنگیم و یا از آن فرار کنیم. در نتیجه این واکنش‌ها، فشار خون ما تا حد زیادی بالا می‌رود.

اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است و علائم این بیماری را دارید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر، پیشگیری قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما تشخیص و درمان زودهنگام باعث می شود طول درمان شما کوتاه تر شده و رنج و درد و سختی کمتری را متحمل شوید.

بعد از آنکه ویروس واریسلا، عفونت اولیه خود را به صورت بیماری آبله بیماری پوستی زونا نی نی سایت مرغان در یک بیمار ایجاد کرد، بقایای این ویروس تا چندین سال بعد به صورت غیر فعال در محل گره‌های ریشه پشتی سلول‌های عصبی در ناحیه ستون فقرات باقی می‌ماند.

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض محتوای سیاسی را محدود می‌کند

شدت این درد ممکن است در نواحی خاصی از پوست که قبلاً تاول‌های زونا در آنجا وجود داشته است، خیلی شدید باشد و حتی ممکن است پوست این ناحیه، حساسیت زیادی نسبت به گرما و سرما پیدا کند.

مادرش گفت: «دخترم نمی‌تواند حرکت کند. او کم خون است، همیشه در خواب است و هیچ چیز مغذی برای خوردن وجود ندارد.»

فرد به هر علتی مانند سرطان، دارو یا بیماری مزمن دارای سیستم ایمنی ضعیفی باشند.

*در وان‌ آبی‌ بخوابید كه‌ به‌ آن‌ نشاسته‌ ذرت یا پودر جو دوسر اضافه‌ شده‌ باشد.

دانش‌آموز محجبه در فرانسه به خاطر تهمت دروغ به مدیر مدرسه تحت پیگرد قرار می‌گیرد

در حالت کلی درمان قطعی برای بیماری زونا وجود ندارد، اما پزشک با توجه به وضعیت بیمار و تشخیص خود روش‌هایی برای کاهش علائم و دوره عفونت برای بیمار تجویز می‌کند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم.

مطابق توصیه پزشکان، افرادی که بیشتر از۵۰ سال سن دارند، برای پیشگیری از بروز این عفونت ویروسی، بهتر است واکسن زونا را دریافت کنند.

بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و مملو از پلاستیک خودداری و به جای آن از لباس‌های راحت و خنک استفاده کنید.

راه پیشگیری از زونا چیست و چطور افراد بالغ از آن در امان می‌مانند؟ بزرگسالانی که ۵۰ سال سن دارند یا مسن‌تر هستند نیز باید واکسن زونا را دریافت کنند که به آن در اصطلاح پزشکی «واکسن ایمن‌سازی واریسلا زوستر» گفته می‌شود.

Report this wiki page